Starostwo powiatowe
- By :
- Category : Urzędy i instytucje

Starostwo powiatowe to urząd obsługujący starostę oraz organy powiatu.
Zadania starostwa powiatowego:
Organizację oraz zasady funkcjonowania starostwa określa regulamin organizacyjny uchwalany przez zarząd powiatu.
Do zadań właściwych merytorycznie pracowników starostwa należy m.in.:
obsługa administracyjno-biurowa rady powiatu i komisji rady,
obsługa administracyjno-biurowa młodzieżowej rady powiatu,
obsługa administracyjno-biurowa powiatowej komisji bezpieczeństwa i porządku,
wsparcie zarządu powiatu w wykonywaniu zadań powiatu,
wydawanie decyzji administracyjnych z upoważnienia starosty,
wydawanie decyzji administracyjnych z upoważnienia zarządu powiatu.
W stosunku do pracowników wykonujących zadania organizacyjne, prawne oraz inne związane z funkcjonowaniem rady, komisji i radnych, uprawnienia zwierzchnika służbowego wykonuje przewodniczący rady powiatu.
W mieście na prawie powiatu zadania starostwa powiatowego wykonuje urząd miasta.